Saturday, January 24, 2009

Cuti Yang Tak Cuti

Esok adalah Tahun Baru Cina. Semua org gumbira wlwpun bukan org Cina sbb dpt cuti pjg. Total semua adalah 4 hari berturut-turut kan? Tapi aku x cuti la nampaknya. Semlm baru balik dari Mesyuarat Pelan Tindakan 2009 di PD 3 hari. Hari ni je lah relaks sket. Esok 8pagi - 1 tgh hari keje kat Methadone Clinic. 1 tgh hari - 6 ptg keje kat Farmasi Kecemasan. Selasa pun keje gak..

Tapi x per la. Masa HAri Raya Aidilfitri lepas, geng2 Chinese dah cover keje aku. So kali ni aku plak yg cover utk dorang plak kan. Adil la tu. Nama pun masyarakat majmuk kat Malaysia ni. Kena la bertolak ansur dan saling faham memahami kan..

Sbb hari nie rileks sket pagi2 dlm kul 11 pagi Kamal call. Dia ada kat umah Wan di Bdr Tasik Selatan. Dia dah tukar plan nak masak2 yg sepatutnya masak malam nanti tukar jadi lunch. So dia jemput aku dtg. Aku pun terus siap-siap dan bergegas ke sana.

DLm perjalanan, aku terpikir. Alamak... jalan dari Kl-Seremban sgt2 sesak di Nilai sbb ada accident kata HotFM. Aku ckp alahai dah salah buat keputusan ni. Nak lunch semata2 aku sampai ke KL. Keputusan yg kureng baik nie. Alamat balik nanti sesak teruk la.

Sampai umah Wan, dorg dah hampir siap masak. Menarik dan menyelerakan!!!! X sia2 dtg dari jauh. Hehehehehehe... Tunggu x lama, pastu kami terus menjamu selera dgn lahap. Aku la plg lahap sbb laparrrrrrrr. Aku x sarapan pun pagi tadi. Mmg aku terus tambah lagik. Antara lauk2, ikan kembung goreng bersambal salut, kerang rebus, tom yam, sayur dan sotong sambal. Mmg Wan agak pandai masak la. Dia pun sgt rajin masak kat umah. X mcm aku yg malas sgt2 utk malas wlwpun kelengkapan kat umah utk masak semua ada. Org yg dtg mesti tanya, "ko masak ke kat umah." Sbb tgk mcm org masak. Dapur, kabinet, pinggan mangkuk dan etc. Tapi.... x penah berasap pun.

Pukul 2 lebih aku bergegas balik ke Seremban. Tak seperti yg dijangkakan, jalan sgt2 la clear!! Kereta tetap byk cuma lancar. Gembira... Alhamdulillah.. Kepada semua, selamat bercuti dan pandu hati-hati.

No comments: