Wednesday, October 29, 2008

Stres..

Nie la hari pertama aku masuk ofis kembali setelah cuti. Isnin cuti umum dan selasa off day lepas on call malam. Sepatutnya ada sesi orientasi bagi budak2 housemanship tp terpaksa dibatalkan atas sebab2 tertentu. Keje berlambak2 la. Mana taknya.. Sana sini ubat xde. Dah la staf kanan aku cuti deepavali sorg. Sorg lagi (si A) plak cuti tanpa rekod sbb ada hal. Masalahnya ambil cuti tanpa rekod x bgtau aku plak tu.. Tu yg 'angin' jer. Paling x pun, bgtau la kan. Senang nak rancang keje.

Disebabkan itu, bermula segala masalah. Dekat tempat aku byk ubat2 x cukup. Sbb si A x selesaikan keje2 dia sebelum meninggalkan ofis buat sekian waktu. Waktu yg berlalu buat kepala aku pening, hati x tenteram dan bengang. Geram!!

Nasib baik masalah di wad xde. Semua preskripsi yg diterima x byk masalah. Alhamdulillah.. Allah tu Maha Mengetahui. Lega skit fasal bab tu. Aku rasa waktu berputar sangat lambat. Mcm kura2. Adoi.. Mata asyik dok tengok jam jer.

Kuar makan tengah hari pun lambat. Sbb ada byk keje. Tp yg best aku kuar makan ngn rakan2 pejabat dan ditemani 2 org yg dtg buat attachement di tempat aku. Byk citer2 yg dpt dikongsi baik dari segi keje dan kehidupan. Sementelah mereka lebih senior dan lebih berpengalaman.. Lega sket hati yg membara dan bercelaru dengan masakan nasi campur yg enak dan menyelerakan.. Sedap!!

No comments: